سامانه کشوری یو سی مس

سامانه کشوری یو سی مس به منظور ارائه خدمات اداری و آموزشی به مدیران، معلمان و دانش آموزان یو‌سی‌مس در سراسر کشور توسط موسسه علمی آموزشی نواندیشان پرتو راه ابریشم راه اندازی گردیده است.

دانش آموزان یو‌سی‌مس با ورود به پنل دانش‌آموزی خود در این سامانه می توانند از خدماتی همچون موارد ذیل بهره‌مند گردند:

  • دریافت مدرک پایان ترم یو سی مس
  • ورود به کلاس آنلاین
  • مشاهده نتیجه آزمون فارغ‌التحصیلی
  • ثبت نام و شرکت در مسابقات آنلاین
  • مشاهده نتایج مسابقات
  • دریافت مدرک مسابقات

راهنمای ورود به پنل دانش آموزی در سامانه کشوری یو سی مس

برای ورود به پنل دانش آموزی در سامانه کشوری یو سی مس، باید نام کاربری (کد یو سی مس) و رمز (شماره ملی دانش آموز) را در اختیار داشته باشید. کد یو سی مس معمولا قبل از پایان ترم اول توسط آموزشگاه یو سی مس در اختیار دانش‌آموز قرار داده می‌شود.

در صورتیکه کد یو سی مس را ندارید و دانش‌آموز استان آذربایجان شرقی – شهرستان تبریز هستید، می توانید با شماره تلفن های دفتر مرکزی (36578925، 36578105) تماس حاصل نمایید. دانش‌آموزان سایر شهر های استان می توانند با مراجعه به دفتر نمایندگی یو سی مس در شهر خود، کد یو سی مس رادریافت نمایند.

لطفا کد یوسی مس خود را پس از دریافت در گوشی خود ذخیره نموده و همچنین در محل مناسبی یادداشت نمایید تا در زمان نیاز بتوانید استفاده فرمایید.

برای ورود به پنل دانش‌ آموزی یو سی مس  ابتدا برروی دکمه ذیل کلیک نموده و وارد صفحه ورود به پنل دانش آموزی یو سی مس شوید.

در صفحه ورود پنل دانش آموزی در سامانه کشوری یو سی مس، در قسمت نام کاربری کد یو سی مس و در قسمت گذرواژه کد ملی دانش آموز را وارد نمایید. سپس دکمه ورود را بزنید تا وارد پنل دانش آموزی شوید.

توجه فرمایید که کد یو سی مس معمولا با دو حرف انگلیسی شروع می شود و باید به طور کامل در قسمت نام کاربری وارد شود.

در اولین مرتبه ورود به پنل کاربری، به طور اتوماتیک به صفحه اطلاعات من وارد خواهید شد. لطفا در این قسمت کلیه اطلاعات را بررسی کرده و اطلاعات ناقص را نیز وارد نمایید. پس از تکمیل اطلاعات در سامانه کشوری یو سی مس با کلیک بر روی دکمه آبی رنگ تایید وارد پنل کاربری می شوید

راهنمای دریافت مدارک پایان ترم یو سی مس

پس از ورود به پنل دانش‌آموزی در بالای صفحه منوی کلاس های من را انتخاب نمایید. سپس در قسمت ترم، ترمی را که می خواهید مدرک آن را دریافت کنید، مشخص کنید. توجه فرمایید که برای دریافت کارنامخ  ترم باید به اتمام رسیده و دانش‌آموزدر امتجان پایان ترم قبول شده باشد.

پس از انتخاب ترم مورد نظر، در لیست نشان داده شده، کافیست در قسمت چپ، گزینه چاپ کارنامه را کلیک نمایید. به این ترتیب کارنامه در سیستم شما بارگزاری (دانلود) می‌گردد.

راهنمای ورود به کلاس آنلاین یو سی مس در سامانه کشوری یو سی مس

در صورتیکه دانش‌‌آموز در کلاس آنلاین یو سی مس ثبت نام کرده باشد و یا به دلیل شرایط خاص و با اعلام آموزشگاه کلاس از حالت حضوری به حالت آنلاین تغییر یافته باشد. ورود به کلاس در روز و ساعت اعلام شده توسط آموزشگاه از طریق پنل دانش آموزی به شرح ذیل انجام خواهد شد:

پس از ورود به پنل دانش‌آموزی در بالای صفحه منوی کلاس‌های من را انتخاب کنید. سپس در قسمت ترم، ترم جاری (ترم در حال تحصیل) دانش‌آموز را انتخاب کنید.

پس از انتخاب ترم مورد نظر در لیست، کافیست در قسمت چپ و در ستون کلاس آنلاین گزینه ورود را کلیک نمایید. به این ترتیب وارد صفحه ورود اسکای روم خواهید شد. در این قسمت نیز بایستی نام کاربری (کد یو سی مس) و رمز عیور( کد ملی دانش آموز) را وارد نمایید تا بتوانید وارد کلاس شوید.

کلاس آنلاین یو سی مس

برای ورود به کلاس آنلاین یو سی مس در سامانه اسکای روم مرورگر شما (گوگل کروم و یا فایرفاکس) باید به روز رسانی شود.